dag 15: Thann - Porrentruy 65 km

24 augustus 2018 - Porrentruy, Zwitserland

Als ik water uit de bidon in mijn linkerhand laat lopen stroomt het naar de Noordzee, als ik water uit de bidon in mijn rechterhand laat lopen stroomt het naar de Middellandse zee. Ik sta op de waterscheiding, met mijn linkerbeen in Frankrijk en mijn rechterbeen in Zwitserland. Waterscheiding

Het miezert en boven Zwitserland hangen donkere dreigende wolken. Even later wordt het echt regen en trek ik een jasje aan. En nog even later zet ik, voor het eerst tijdens deze tocht, mijn helm op. Ik rijd wel voorzichtig omlaag, maar ik ben er niet zeker van dat de auto's op de best grote weg waar ik op rijd dat ook doen.

De regen kan me niet deren en de tegenwind ook niet (Floor: te vergelijken met de Diefdijk). Ik ben al lang blij dat het niet zo warm meer is en ook vanavond ga ik niet kamperen 😊

En mocht je een stukje met me mee willen fietsen, bekijk dan de video op mijn reislog. Hij is van een paar dagen geleden, toen ik fietste langs het verbindingskanaal tussen de Marne en de Rijn.

1. Mattijn:
    24 augustus 2018
    "de regen kan me niet deren" Zo ken ik je weer!
    Zet hem op.
  2. Job:
    25 augustus 2018
    Whoei! Al Zes (!) Landen..
  3. Job:
    25 augustus 2018
    En nu komt het echte werk over de Jura en de Alpen.. Succes!
  4. Yumi:
    25 augustus 2018
    Leuk, ik ga je video bekijken! Heb je wel een reflecterend hesje bij je? Fijne tocht vandaag 😁
  5. Yumi:
    25 augustus 2018
    Heb je video bekeken, wat race je zeg! Haha leuk om even met je mee te hebben gereden 😁
  6. Jeff Gradener:
    Hee Hannah,
    Ik kwam Floor bij de Jumbo tegen en ze gaf me de titel van jouw blog. Mooi he zo op zo'n waterscheiding. Die van je is van een andere koek dan die hier op de Heuvelrug! Super bezig joh! Liefs Jeff