dag 19: rustdag in Kandersteg

28 augustus 2018 - Kandersteg, Zwitserland

BlumenisalphutteFietsen is leuk, maar eigenlijk vind ik lopen nog leuker. Ik vul mijn rustdag dus met een loopje naar de Blumenisalphutte en terug (20 km, D+ 1700 m). Het is meteen mijn enige looptraining deze maand en na bijna 1200 km fietsen gaat het verassend soepel. Dat geeft vertrouwen voor de Dolomiti di Brentatrail, die ik over anderhalve week ga lopen!

Ik slaap wel eerst een beetje uit, ontbijt rustig en geniet onderweg van koffie met taart bij de Oeshinensee, een soepje bij de hut, een biertje op het terras bij de camping en daarna uit eten in het dorp. Daar tref ik een andere alleen reizende Nederlandse. We drinken samen koffie en ik geef haar mijn kaart van de omgeving hier (die ik speciaal voor deze dag uit Nederland had meegenomen).

Morgen pak ik eerst de trein naar Brig (door de Lotschenbergtunnel) en daarna fiets ik de Simplonpas over. Ik ben benieuwd hoe mijn benen dan voelen...

1. Floor:
    28 augustus 2018
    Lekker zo’n “rust” dagje, zo ken ik je weer. Best veel sneeuw trouwens bij de hut, prachtige foto! Fiets ze morgen.
  2. Dubravka:
    28 augustus 2018
    De Simplonpas?! You are writing history, lieve Hannah! Zet ‘m op!
  3. Ernst Jan:
    29 augustus 2018
    1700 D+ dat hebben wij hier in Chamonix nog niet eens gedaan als voorbereiding op de Swiss Peaks. Lekker bezig hoor Hannah. En prachtig mooi weer er bij, dat is ook een cadeautje.
  4. Caroline en Nikos:
    29 augustus 2018
    Hoi Hannah, je had me nog niet gehoord maar ik volg je ook. Ik moet tenslotte op de juiste dag klaarstaan wanneer je je einddoel bereikt! Petje voor je af, hoor. Erg leuk om te volgen.
  5. Astrid:
    29 augustus 2018
    Mooi reisverslag, Hannah. Erg leuk, je zo te volgen.
  6. Jannet Lange:
    29 augustus 2018
    Hoi Hannah, ik zie nu pas dat je aan het fietsen bent. Wat een geweldige onderneming! Nog heel veel plezier gewenst, ik blijf je volgen (achter de computer :) )
  7. Edy:
    29 augustus 2018
    Ha Hannah, ja, mooi jouw definitie van 'rusten' :-) Het klinkt zo heerlijk zoals je aan het reizen bent: prachtige plaatjes, lekkere taartjes! Ga zo door, ik vind het echt een topprestatie, zeker door die bergen. Wel fijn dat je af en toe een afdaling overslaat...
  8. Hannah:
    29 augustus 2018
    Ja ja, Dubravka, ik moet er wel wat voor doen!
  9. Hannah:
    Ha Caroline, ik verheug me al op die ontvangst 😊