dag 22: Verbania - Riva San Vitale 52 km

31 augustus 2018 - Riva San Vitale, Zwitserland

Zelfs in Italie is het niet altijd mooi weer. Vanacht heeft het eerst geonweerd en daarna hard geregend. Overdag regent het ook zachtjes. En soms wat harder. En soms is het een tijdje droog.

Lago di LuganoIk vaar eerst met de veerboot naar Laveno. Vandaar wordt ik over een zeer afwisselende route geleid: steile weggetjes door kleine dorpjes, langs een Romeinse oudheid, over een slingerend fietspad door de bergen en het laatste stuk langs het meer van Lugano. Het schiet niet op, maar is allemaal even mooi. Ik denk dat het meer in de regen zelfs mooier is dan in de zon, de laaghangende wolken in de bergen er om heen zorgen voor een sprookjesachtige sfeer.

Gek genoeg eindig ik vandaag in Zwitserland, dat net hier een zuidelijke uitstulping heeft. Het dorpje (Riva San Vitale) oogt echter gewoon Italiaans en het pleintje waaraan ik logeer heet dan ook Piazza Grande.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Trudeke:
    31 augustus 2018
    Ik zag op de tv dikke wolken boven delen van Italië. Gelukkig lijkt je route me erg mooi. Nu hoop ik maar dat het weer toch een beetje mee gaat vallen.
  2. Job:
    1 september 2018
    Piazza Grande: Grote Pizza! Italië dus
  3. Dubravka:
    1 september 2018
    Mooi, Hannah! Je wordt nog romantisch, jij. Bewonderen van de meer in de regen en onder de zware donkere wolken, ik zie het helemaal voor me. Beautiful!