dag 50: Nydri

28 september 2018 - Kallithea, Griekenland

Veerboot vaart nietOp dag 50 van mijn reis besluit ik om de handdoek in de ring te gooien. De veerboot vaart weer niet en de weersvoorspeling is niet goed. Morgen en overmorgen woedt er een heftige storm over Griekenland (zelfs in Nederland op het nieuws) en ook voor de dagen daarna is er regen voorspeld. Arme Spartathlonlopers, die komen er waarschijnlijk midden in...

Het is op. De combinatie van lang alleen zijn, elke dag (min of meer) hetzelfde, al het georganiseer, vroeg donker, het beeld van de in oktober desolate Peleponnessos in regen en wind + daarbij nu nog het wachten en een onzeker vooruitzicht (als het uberhaupt lukt om naar het volgende eiland te komen, dan kan ik daar ook weer vast komen te zitten..) maakt dat ik een ander plan ga trekken. Ik ga wel naar Leros (dat kan ook niet anders), maar niet de complete afstand op de fiets. Ik ga een auto huren, stop de fiets achterin en rijd naar Piraeus (vanwaar de pont naar Leros vertrekt). Vanaf Lefkada (waar ik nu zit) kan dat, ik kan nu nog terug over de brug waarover ik eergisteren gekomen ben.

Natuurlijk moet ik een drempel over voor dit besluit. Het voelt als opgeven, maar lucht me ook op. Misschien krijg ik achteraf spijt, dat is dan maar zo. Ik heb in elk geval bevestigd gekregen dat ik er slecht tegen kan als ik geen controle heb en niet weet waar ik aan toe ben. Misschien moet ik dat maar gewoon accepteren en mezelf stoer genoeg vinden met wat ik nu al heb gedaan...

1. Dubravka:
    28 september 2018
    Ik vind het heel stuur van je, Hannah dat je de handdoek in de ring gooit! Stoer en slim. Geen overwinning voelt zo goed als zelfoverwinning. Goede reis naar Leros! Veel liefs
  2. Jacolien:
    28 september 2018
    Goh! Joh. Dubbel gevoel, maar stoer ben je zeker! Voor zover dat überhaupt al van belang is. X
  3. Renske en Ernst Jan:
    28 september 2018
    Over dit besluit heb je vast heel goed nagedacht. Mooi hoe je jezelf leert kennen in 50 dagen. Het doel is nog steeds Leros, en dat gaat jou lukken! Succes en een goede reis. Liefs
  4. Douwe:
    Goed besluit!
    Hier zie je de cycloon aankomen. Maar op maandag is alles weer rustig.
  5. Floor:
    28 september 2018
    Ik ben trots op je dat je veel en ver kunt fietsen in je eentje. Maar ik ben extra trots dat je, nu je het niet meer leuk vindt, je plan verandert. Dat kost je best wat, want als er iemand is die zich altijd aan de planning houdt, ben jij het wel. Na alle twijfels is het weer tijd om te genieten!
  6. Truus:
    29 september 2018
    Knap en goed besluit Hannah, mooi zo’n zelfoverwinning! Een grotere prestatie is er niet. Geniet nog maar even, Greece is beautiful.
  7. Trudeke:
    29 september 2018
    De knoop is dus doorgehakt. Ik sluit me aan bij wat Floor zegt.
  8. Marianne:
    29 september 2018
    Goed hoor Hannah, je bent een kraan! Zo sterk en wijs. Ik heb er vertrouwen in dat je straks weer een evenwicht vindt. En zo nog mooie dingen meemaakt in het verre Griekenland. Veel liefs! Marianne
  9. Tante Nien.:
    29 september 2018
    Goed besluit Hannah,verstandig,goede reis verder.
  10. Jaap Spaans:
    29 september 2018
    Tuurlijk! Flexibel opstellen is een wijs besluit. Het is zo ie zo ongelovelijk wat je deed. En dan nu de moed je plan bij te stellen: petje af! Hopelijk ga je nu ook veel genieten van de zon na de storm en van Griekse wijntjes. Dat mag nu echt wel!
  11. Job:
    30 september 2018
    Zo lang als ik jou ken, ben je al stoer en misschien is het nog wel stoerder om ook toe te (kunnen) geven dat je ook grenzen hebt.. Het voelt misschien als opgeven, maar eigenlijk doe je precies wat goed voor je is... Een overwinning van jezelf. Ik ben trots op je!
  12. Mattijn:
    30 september 2018
    Jezus Hannah als er iemand stoer is......!
    Ik hoop dat je de knop zonder schuld en faal gevoelens kan omzetten.
    Diep respect voor wat je bereikt hebt
  13. Lisenka:
    3 oktober 2018
    Ik vind het super stoer. Ik had waarschijnlijk al veel eerder die handoek in de ring gegooid. Je doel Leros ga je halen, ongeacht het vervoermiddel..... Nu gewoon blijven genieten!!!
  14. Edy:
    8 oktober 2018
    Wauw, Hannah, een en al respect voor je om jezelf en de natuur serieus te nemen. Je bent naast stoer een reeel denkend mens en dat laat je hiermee helemaal zien. Je flexibiliteit die je (onder druk) blijkt te hebben, is misschien nog wel een extra kadootje op deze reis.