dag 53: Athene

1 oktober 2018 - Athene, Griekenland

Dweilen op de AkropolisFoto's van de Akropolis kun je overal vinden, maar deze misschien niet. Er wordt driftig modder gedweild in het Odeion van Herodes Atticus. Overal ligt water en de toeristen laveren om de plassen heen. Toch is het druk, vandaag ben ik juist blij dat het hoogseizoen voorbij is. Ik denk niet dat je dan meer zult zien dan heel veel mensen...

Na het bekijken van de Akropolis wandel ik nog wat rond door het naastgelegen filosofenpark, daar is het heerlijk rustig. In de loop van de middag pak ik de metro terug naar Pireaus en fiets naar de boot. Dat is nog best een kunst, de haven is niet ingericht op fietsers. Uiteindelijk lukt het over de vrachtwagenroute, die is voor mij een stuk veiliger dan de autoweg.

1. Douwe:
    1 oktober 2018
    Welkom op je eindpunt!
    Nog even een dikke vier km fietsen van haven (zeeniveau dus) naar huis op 90 m hoogte. De deur is niet op slot.......
  2. Job:
    2 oktober 2018
    Ben je ook nog op de rotsen op de Areopagus Hill geklommen naast de Acropolis? Prachtig uitzicht.. Kon me daar goed voorstellen hoe de heersers zich the rulers of Griekenland voelde..
  3. Yumi:
    2 oktober 2018
    Goede bootreis toegewenst! Hoop dat het niet al te hard waait. Mooie foto! Liefs.
  4. Jw krijtenburg:
    Hallo Hannah
    Ik hoop dat je kunt genieten van je tijd op het eiland. Veel plezier nog. Daarna een goede reis weer terug naar " home sweet home".
    tot in november.
  5. Tante Nien.:
    2 oktober 2018
    Eindpunt bijna bereikt,je hebt het geweldig gedaan,je mag trots op jezelf zijn.