dag 54: Piraeus - Leros 360 km (per boot) + 5 km (fietsen)

2 oktober 2018 - Leros, Griekenland

Dit is mijn laatste reislog.

Welkom op LerosNa 54 dagen met 2268 km fietsen, bijna 1500 km met boten, ongeveer 80 km met treinen, ruim 2 km in een busje, 380 km met een huurauto en tussendoor nog een loop van 64 km in de bergen is het klaar. Ik ben in het huis van Douwe en Truus op Leros!

Als ik om half 5 de boot af rijd voel ik even een brok in mijn keel. Dan fiets ik de laatste paar kilometers in het donker, ik moet nog 90 m omhoog. Ik kan het huis niet meteen vinden, maar met Douwes routebeschrijving en wat punten die ik herken van eerdere bezoeken lukt het gelukkig toch. Ik word verwelkomd door een van de poezen. Na nog even slapen tref ik ook Nelly en Tilla, die hier tot morgen zijn. Fijn om weer eens langer dan een paar minuten met mensen te kunnen praten.

Het is klaar. Aan dat idee moet ik nog even wennen. Maar het is goed zo. Ik heb een bijzondere tocht gehad en ben blij dat ik dit helemaal zelf heb kunnen doen. Ik schrijf nu wel 'helemaal zelf', maar ik had veel steun van Floor, Joran, familie en vrienden. Misschien dat dat nog wel het mooiste is geweest. Dank jullie wel!

Huis LerosUitzicht Leros

1. Joran:
    2 oktober 2018
    Lieve mama, gefeliciteerd met het voltooien van je mooie en gigantische reis!
  2. Dubravka:
    Veel plezier op Leros.
    Doe Caroline en Nikos de groeten
  4. Jacolien:
    2 oktober 2018
    Ik zal je dagelijkse korte verhalen missen, Hannah! Ik hoop dat je het lekker hebt op Leros. Valt daar nog wat hard te lopen? Ik hoop het voor je. Liefs.
  5. Job:
    2 oktober 2018
    Hannah, gefeliciteerd! Ik heb een super zus!
  6. Jaap Spaans:
    2 oktober 2018
    Gefeliciteerd Hannah. IK vind het nog steeds fabeltastisch !! IK denk dat ieder van ons zich regelmatig in jouw heeft verplaatst, hoe zou dat voelen, en zouden we zoiets kunnen?? En dan was het antwoord: zoiets kan alleen Hannah. Dank voor de reportage (ook weer knap gedaan) en geniet van de eventuele zon daar!
  7. Truus:
    2 oktober 2018
    Wat een geweldige trip en prestatie. We zijn enorm trots op je. Top! Geniet van Leros en van alle andere plannen dīe je nog hebt. Ik begrijp dat die er ook al zijn 😁.
  8. Renske en Ernst Jan:
    2 oktober 2018
    Gefeliciteerd Hannah,54 dagen onderweg geweest en nu je doel bereikt,top! Ik hoop dat " in een gat vallen" ed. je bespaart blijft. Misschien lekker rondje rennen 😉 en genieten. Liefs x
  9. Floor:
    3 oktober 2018
    Je bent er! En opeens lig je weer voor op het schema. Fijn dat alles is gelukt, goed dat je je weg hebt gevonden. Maak er nog een paar leuke weken van op Leros en dan weer naar huis...eindelijk.
  10. Lisenka:
    3 oktober 2018
    Gefeliciteerd met het behalen van je einddoel. Ging niet van een leien dakje, maar dat levert dan weer leermomentjes op. Super trots dat je het gedaan hebt en nu zeker gaan genieten. Tot gauw x (om de verhalen 'live' te horen)
  11. Yumi:
    3 oktober 2018
    Je hebt hebt je doel behaald, wat een mooie prestatie!!! Gefeliciteerd lieve zus! Goed gedaan hoor. Geniet van je overwinning en rust lekker uit op Leros. We zijn super trots op je!!!
  12. Astrid:
    3 oktober 2018
    Wat een prestatie, Hannah. Gefeliciteerd! Dank voor de leuke verhalen. Geniet nog van de mooie dagen op Leros.
  13. Anna Verdoes:
    3 oktober 2018
    Jeeej wat een reis zeg, super tof! Hier mis je niks (op werk dan) dus geniet daar aan de andere kant van Europa! Tot over een poos.
  14. Tante Nien.:
    3 oktober 2018
    Gefeliciteerd,goed gedaan.hEt was leuk om je te kunnen volgen.
    Waar gaat de volgende reis naar toe?Eerst even uitrusten hoor!Liefs tante Nien.
  15. Jannet Lange:
    4 oktober 2018
    Jammer dat je niet terug fietst, dan hadden wij nog van je verslagen kunnen genieten ;) Geniet lekker na van je belevenissen!
  16. Ernst Jan:
    4 oktober 2018
    Jammer, Hannah dat het niet helemaal is gelopen zoals je in gedachten had. Maar je hebt jezelf door deze ervaring nog beter leren kennen. Je weet nu dat je niet de "loner" bent die je mogelijk dacht te kunnen treffen. Je relatie met Floor, je zoon en andere familieleden en vrienden is goed en heb je misschien in de donkere eenzame avonduren harder gemist dan vooraf verwacht. Geniet nu nog maar even heerlijk van Leros en het Griekse leven.
  17. Isabelle van Ouwerkerk:
    5 oktober 2018
    Hulde Hannah! 🎉🎉🎉
    Wat een prestatie echt. Ik ben blij voor jou!
    Ik mis je bij de PDG, alles is inferieur zonder jou. Geniet nog lekker op Leros. Tot gauw, groetjes Isabelle.
  18. Edy:
    8 oktober 2018
    Gefeliciteerd, lieve collega!! You did it!! wat een bijzondere reis en wat een mooi verslag, Hannah. Ik hoop dat je nog een paar weekjes lekker geniet en terug kan kijken op je mooie prestaties van fietsen, lopen en goeie beslissingen.
  19. Jacquelien:
    19 oktober 2018