dag 7: Membach - St. Vith 64 km

16 augustus 2018 - Sankt Vith, België

"Dag lievie", zeg ik met een klein stemmetje. Dan fiets ik weg, terwijl Floor me uitzwaait. Ook in haar ogen staan tranen. Over een maand zien we elkaar weer in Verona, maar tot die tijd zijn we allebei op onzelf aangewezen...

Nu is het echt begonnen, nu fiets ik alleen naar Leros. En vandaag loopt die weg vooral omhoog. Eerst de Hoge Venen over, daarna de Ardennen in. De route is zwaar, maar erg mooi. Afgezien van de eerste kilomters naar Eupen kom ik geen auto tegen vandaag. Het laatste stuk gaat langs de Vehnbahn, een voormalige spoorlijn waar nu een prachtig fietspad van is gemaakt.

In St. Vith doe ik boodschappen en daarna zet ik mijn tentje op op een camping een paar km verder. En dat is warm. Gelukkig is er een terrasje met verkoelende drankjes!Vehnbahn fietspad

1. Trudeke:
    16 augustus 2018
    Maar in gedachten fietsen we wel met je mee.
  2. Tante Nien.:
    17 augustus 2018
    Leuk om zo met je mee te reizen.Succes.
  3. Job:
    17 augustus 2018
    Is je tent blijven staan vannacht i.v.m. de tornado?
  4. Floor:
    17 augustus 2018
    Ik las dat ook Job...maar Hannah stond 100 km verder naar het oosten, dus hopelijk was de tornado niet bij haar. Regen was er wel! Mooie test voor het nieuwe kleine tentje, die erg sterk is zoals Hannah me heeft verzekerd.
  5. Yumi:
    17 augustus 2018
    Veel plezier!!! Je kan lekker voor de openhaard zitten als je aankomt en het koud is. Heb brandhout gezaagd 😉
  6. Douwe:
    20 augustus 2018
    Kan ik bevestigen. Yumi heeft al het drijfhout en van bomen gehakt hout in handzame stukken gezaagd. Ze was overdekt met zweet. Stond haar goed.