dag 11: Les Etangs - Mittersheim 86 km

20 augustus 2018 - Mittersheim, Frankrijk

Vlak na een spitsing stopt ineens de weg waarop ik rijd bij een erf van een boerderij. Dat is niet goed. Ik heb mijn GPS aan staan, maar in de felle zon kan ik het verschil tussen het paarse lijntje (dat mijn route aangeeft) en de andere wegen niet goed zien. Ik draai om en neem de andere weg, maar ook die loopt dood op een erf. Dan zoem ik uit en zie ik dat ik al een kilometer terug een afslag heb gemist. Zit ik eindelijk eens helemaal ontspannen op mijn fiets wat te dagdromen, gaat het meteen mis. Het is maar een kilometer, maar die was wel omlaag en moet ik dus nu weer omhoog. Ach, ik kan het wel hebben inmiddels.

Later op de dag zie ik in een van de vele desolate dorpjes die ik doorkruis een bord waar op staat dat er water voor fietsers is bij de brouwerij. Brouwerij? Mijn Frans is niet zo best, dus dat klopt vast niet. Maar ik heb dorst en niet heel veel water meer, dus ik ga toch kijken. En ja hoor: in de middle of nowhere is een klein bierbrouwerijtje met een zeer vriendelijke man die me niet alleen een pomp met drinkwater wijst, maar ook een heerlijk koud ter plekke gebrouwen biertje verkoopt. Binnen 2 minuten is het weg! Daarna moet ik wel nog zo'n 20 km, maar ook dat gaat goed (al voelen mijn benen wel wat zwaar).

BrouwerijVandaag kampeer ik weer en kook ik ook maar weer eens zelf. Daarvoor heb ik ongeveer alle groenten gekocht die het winkeltje in Mittersheim nog had: een paprika, een tomaat en een blikje mais. En ook nog een nectarine en een trosje druiven als toetje!

1. Mattijn:
    20 augustus 2018
    Ook af en toe een beetje vlees eten hoor!
  2. Hannah:
    20 augustus 2018
    Gek genoeg is het onderweg makkelijker om aan vlees te komen dan aan groenten. Vooral in Duitsland.
  3. Ernst Jan:
    20 augustus 2018
    Maar je bent niet in Duitsland hoor. Mittersheim het klinkt inderdaad Duits maar toch echt La Douce France.
  4. Mattijn:
    21 augustus 2018
    ‘kadootje’ van de Duitsers voor de Fransen als deel van de genoegdoening na WW1
  5. Edy:
    21 augustus 2018
    Klinkt prachtig, Hannah! Leuk om je belevenissen te lezen. En hoe herkenbaar dat je moet zoeken naar een goeie balans van in- en ontspanning. Dat is in je eentje echt een klusje... Goed dat je ook rustig aan doet en al die ontbijtjes in hotelletjes klinkt ook goed :-)
    Go for it en geniet vooral van de natuur en je vrijheid.