dag 12: Mittersheim - Saverne 58 km

21 augustus 2018 - Gottenhouse, Frankrijk

Er waart een wc-papier-dief door Frankrijk.... Ik zal het maar bekennen: elke dag jat ik ergens een voorraad wc-papier voor 1 dag. Ik kan alleen maar 4 rollen tegelijk kopen en ik weet echt niet waar ik die zou moeten laten.

Een lekker rustig dagje vandaag. Omdat ik weet dat ik niet zo ver hoef breek ik veel rustiger dan anders mijn tentje op. Gek genoeg gaat het daardoor juist sneller. Weer wat geleerd... Om half 10 zit ik op de fiets en om 11 uur aan de koffie op een terras met prachtig uitzicht over de Vogezen, die ik vandaag binnen zal rijden. Ik bel mijn jarige zus.

Nog geen uur later zit ik in de eerste wat grotere plaats die ik in 4 dagen tegen kom (Sarrebourg) achter een overheerlijke salade. En daarna fiets ik een prachtig stuk langs een kanaal dat de Marne met de Rijn verbindt. Daarbij passeer ik een paar indrukwekkende rotsformaties. Ongeveer eens per km is er een kleine stuw in het kanaal, daarmee wordt het hoogteverschil stapsgewijs overbrugd. Er is veel scheepvaart en de boten moeten al die stuwenRotswand langs kanaal door. Ik kan gewoon lekker doorfietsen 😊

1. Joran:
    21 augustus 2018
    "Le mystère du voleur de papier toilette"
  2. Joran:
    21 augustus 2018
    "Le mystère du voleur de papier toilette"
  3. Yumi:
    21 augustus 2018
    Haha gelukkig kan je het toiletpapier wel in de wc gooien. Zo kunnen ze de toiletpapier dief niet traceren. In Griekenland zou ik op je hoede blijven, de prullenbak kan je daar verraden hihi. Hoop dat ik je wat geluk heb gebracht vandaag. Welterusten lieve zus!
  4. Yumi:
    22 augustus 2018
    We wensen je een mooie dag toe 😎