dag 34: Desenzano del Garda - Verona 56 km

12 september 2018 - Verona, Italië

Camping VeronaVoor op de lijst met leuke plekjes: de camping van Verona! Deze zit verwerkt in een kasteel, ik sta op een ommuurde wal met kijkgaten waardoor je de stad onder je ziet liggen. Er zijn allerlei half verstopte kampeerplekjes en een aantal plekken met tafels waar je leuk kunt zitten. En er zijn zowaar ook andere fietsers, we hebben elkaar veel te vertellen. Ondertussen zit Floor in de trein, morgen haal ik haar op bij het station!

Ik was weer op mijn route vandaag en heb dus weer vooral over kleine weggetjes gefietst, heerlijk. In een dorpje onderweg had ik ruzie met een oud mannetje. Althans, dat denk ik. Toen ik de straat waar hij uitkwam infietste stond hij druk te gebaren en hield een hele tirade tegen me. Dat was in het Italiaans dus ik verstond er niets van. Ik vermoed dat hij me duidelijk probeerde te maken dat ik tegen het eenrichting-verkeer in ging. Dat gold echter niet voor fietsers, ik was nl. net een stuk een gemarkeerde fietsroute aan het volgen. Maar dat verstond hij dan weer niet. Uiteindelijk draaide hij zich verontwaardigd om en ben ik ook maar doorgefietst. Dat was wel de meest enerverende gebeurtenis van vandaag, een rustige dag dus. En nog steeds heel warm!

1. Dubravka:
    12 september 2018
    Lachen, die ruzie in het Italiaans! Leuk dat Floor komt. Goede tijd saampjes!
  2. Lisenka:
    13 september 2018
    Hannah, helaas nu pas de tijd kunnen vinden om jouw fietsavontuur te lezen. En wat een avontuur. Nu nog meer Respect dat je dit in je eentje doet. Nu ga ik je zeker dagelijks volgen....nieuwsgierig geworden :-)
  3. Job:
    14 september 2018