dag 9: Bollendorf - Sierck les Bains 75 km

18 augustus 2018 - Sierck-les-Bains, Frankrijk

Ik heb geleerd van gisteren en doe vandaag een aantal dingen anders. Dat kan ook omdat het weer nu goed is: ik ontbijt rustig voor ik ga fietsen, pak onderweg ook mijn rust en denk wat beter van te voren na over overnachtingsplek en eten en drinken.

Dat blijkt nodig te zijn, de ene helft van de restaurants en campings bestaat niet meer of is dicht (voor 12 uur: alles dicht!), de andere helft is overvol. Gelukkig mag ik bij een andere fietser op zijn plekje, anders was het hier ook niet gelukt. Voor morgen en overmorgen, als ik ontvolkt Noord Frankrijk door moet, heb ik nu vooruit geboekt. Dat geeft rust.

Alweer een mooie route vandaag, dat moet ik meneer Benjaminse (maker route) nageven. Eerst door het Mullertahl, waar de 500 km op mijn teller verschijnt en later langs de Moezel.500 km

1. Job:
    19 augustus 2018
    Je bent al in 4 landen geweest! En je bent vlak bij Thionville, waar ik moest lossen met het vrachtschip.. Zet ' m op!
  2. Mattijn:
    19 augustus 2018
    Vandaag voor het eerst je blog bekeken. Wat ontzettend leuk om van een afstnd je tocht een heel klein beetje mee te kunnen beleven. Je adapteert en improviseert! Deze tocht gaat je dus lukken. Joran is ook lekker bezig met zijn dingetjes, heeft nu sociaal weekend met zijn collega SSL trainers. Zet hem op.