dag 18: Blumenstein - Kandersteg 49 km

27 augustus 2018 - Kandersteg, Zwitserland

Wat een dag! Ik fiets in de stralende zon over een geleidelijk stijgend fietspad door sappig groene alpenweides naar Kandersteg. Naast de camping vond ik vanochtend een bakker, dus onderweg eet ik vers knapperig brood. Alleen het laatse stukje is echt steil. Ik volg daar de normale weg (met haarspeldbochten), er is gelukkig niet zo veel autoverkeer. Het hoogseizoen is duidelijk voorbij.

Al om 14:15 uur rijd ik Kandersteg binnen (1200 m hoogte), dat geeft me volop tijd voor boodschappen, tent opzetten, douchen en uitzoeken hoe ik de komende dagen verder fiets. Vanaf hier moet je met de trein door de Lotchenbergtunnel, ik besluit iets verder te gaan tot Brig want dat scheelt weer een akelige afdaling over de grote weg met tunnels. Vanaf Brig ga ik dan de Simplonpas over.

KanderstegMaar eerst blijf ik een dagje in Kandersteg. Na 13 dagen fietsen is het morgen tijd voor iets anders. Ik ga eindelijk een keer lopen!

1. Dubravka:
    Goed plan, een rustdag ala Hannah! 😊
  2. Jacolien:
    27 augustus 2018
    Bofferd, ik ben jaloers op je! Zo mooi daar, en heerlijk om hard te lopen lijkt me. Rondje Oeschinensee of zo? Ik vroeg me al af of je ook nog eens een rustdag zou nemen... En ja.
  3. Hannah:
    27 augustus 2018
    Inderdaad Jacolien, ik ga naar de Oeschinensee. Het leven is goed hier. Maar de Veluwe is ook niet verkeerd volgens mij.
  4. Yumi:
    Geniet van het hardlopen! Fijne dag 😁
  5. Jacolien:
    28 augustus 2018
    Zeker! Ik klaag niet (hoop ik). En ik ben ook niet écht jaloers - al dat gefiets om dan éindelijk een stukje te mogen lopen 😉 - maar had dat rondje vandaag best met je willen meedoen. Om daarna een gebakje te eten in het dorp. Heel veel plezier!
  6. Floor:
    28 augustus 2018
    12 jaar geleden was ik alleen in Kandersteg en jij in Zweden. Ergens op de weg naar de blumlisalphutte had ik bereik en kon ik je bellen. We zijn er een paar keer samen en met Joran geweest en nu ben jij er alleen. Het is zo’n mooie plek! Geniet ervan.