dag 23: Riva San Vitale - Carvico 77 km

1 september 2018 - Carvico, Italië

Ineens hoor ik een klap. Nog geen 10 meter voor me knalt een oude pick-up truck tegen de muur naast de weg. Ik sta stil op de stoep en ben net een nieuw gps- bestand aan het zoeken. Ik heb dus totaal niet gezien wat er gebeurd is en ben niet eens geschrokken. Ik ben alleen heel blij dat ik niet een paar meter verder sta... Meteen staat er een rij auto's en stappen er allerlei mensen uit. Ik maak me gauw uit de voeten, ik was toch de verkeerde kant op aan het gaan...

Het zit niet mee vandaag. Gisteren was de weersvoorspelling nog goed, maar vanochtend regent het en dit keer best hard. In de stromende regen word ik over steeds grotere wegen door Chiasso gestuurd. Even lijkt het er zelfs op dat ik met de hoofdweg door een tunnel moet, maar vlak daarvoor wijst de gpx naar een andere grote weg naar links, waar ik een stukje tegen het verkeer in overheen moet. Echt veilig voelt het niet.

Na Como blijk ik een stuk van de gpx-track te missen (vandaar dat ik stond te zoeken bij die klap) en moet ik het zo'n 30 km doen met alleen het boekje. En dat valt niet mee, vooral omdat ik weer over allerlei kleine en soms zelfs onverharde weggetjes moet. Ik fiets een aantal keer fout, maar weet telkens m.b.v. Google Maps de route toch weer terug te vinden. En dat alles nog steeds in de regen. Ik weet dat dit er ook bij hoort, maar vind het niet echt leuk meer.

Gelukkig weer zonAls ik na de zoveelste keer fout fietsen op een grote weg naar Brivio (waar ik heen moet) blijk te zitten vind ik het wel best en volg ik deze gewoon. Dan maar even geen mooie route. En dan klaart het ook weer op en breekt zelfs even de zon door!

Een paar km voor mijn eindbestemming voor vandaag maak ik een laatste stop en poets mijn fiets en fietstassen, want zo kan ik niet bij een hotel binnenkomen, vind ik. Alles zit onder de modder. Kamperen komt er even niet meer van met dit weer. Maar 's avonds krijg ik weer heerlijk te eten en dat maakt veel goed!

1. Floor:
    1 september 2018
    Je bent weer een stuk opgeschoten zeg. Ik zag dat het nog maar 130 km naar Verona is, maar je gaat nog een ommetje. Gelukkig heb je een goede beschermengel.....
  2. Jacolien:
    1 september 2018
    Ha Hannah, ja, het lijkt erop dat dat soort dagen er ook bij horen, maar toch jammer dat ze dan ook daadwerkelijk komen. Maar gelukkig slaat het ook altijd weer om, de andere kant op. Wel weer een interessant dingetje, hoe je nu opeens weer een deel van de route kunt missen. Maak je je dan niet meteen zorgen over de rest van de route? Hoeveel dagen fietsen nog tot je bij je trail bent?
  3. Jacolien:
    1 september 2018
    En off topic: gezien dat jonathan en mig weer ijzersterk gefinisht zijn in de ptl?
  4. Hannah:
    1 september 2018
    Ik heb uiteraard vanavond meteen de rest gecheckt. Er klopte iets niet in de doorlopende nummering van de gps-tracks. Maar nu heb ik het weer helemaal op orde! Het plan is dat ik in nog 4 dagen fietsen in Molveno ben (start trail). Dat geeft nog minstens 1 dag reserve 😊
    En ja: wat een prestatie weer van Jonathan en Mig. Morgen starten Renske en Ernst Jan op de Swiss Peaks, ben benieuwd hoe het hen vergaat!
  5. Douwe:
    2 september 2018
    Waar staat intussen jouw eigen km-teller op?
  6. Mattijn:
    2 september 2018
    Wat is dat weer een prachtige foto!
    Maar waar is Hannah?
    Een selfie is natuurlijk out of the question......
    Maar kun je eens aan een omstander of herbegier vragen of ie jou (met fiets) op de plaat kan zetten?
  7. Hannah:
    2 september 2018
    1483 km. Of eigenlijk staat er 483, het is een goedkope teller die na 999 km weer op 0 sprong. Dat was wel een beetje een teleurstelling...
  8. Job:
    4 september 2018
    Balen als je een keer fout rijdt, dat je dan zo'n takken eind om moet fietsen.. Dan heb ik het maar makkelijk. Ik kan me voorstellen dat je er dan ff helemaal doorheen zit..
    En zo zie je maar weer, als je je overgeeft en dan maar je route wijzigt, gaat zelfs de zon (een beetje) schijnen!
    Ik denk dat de meeste tellers niet uitgerust zijn op 'Hannah's'..