dag 24: Carvico - Paratico 68 km

2 september 2018 - Iseo, Italië

Het weer is vandaag een stuk beter dan gisteren.... Ik fiets maar 2 keer een uur door de regen (aan het eind: eigenlijk gewoon onweer). Maar ik heb weer een gps-track en dan is de route over kleine weggetjes een stuk leuker. En alle andere uren is het dus min of meer droog.

Eerst fiets ik naar Bergamo, een prachtige oude stad. Op zondagochtend zijn de Italianen massaal aan het fietsen of hardlopen, dus ik ben niet alleen. Ik krijg veel aanmoedigingen en complimenten als ik op een steile weg doorlopend word ingehaald door vooral mannen op lichte racefietsen. Het uitzicht zou hier heel mooi moeten zijn, maar ik zie eigenlijk alleen wolken. Ik wandel met mijn fiets aan de hand door de drukke binnenstad. Daarna volgen 10 km over eem mooi fietspad door een natuurgebied en dan een wat saaier stuk tot aan het Lago d'Iseo. Ik ben de tel van het aantal meren dat ik passeer al kwijt.

Lago Iseo by nightIk slaap in een B&B en blijk daar een heel huis voor mezelf te hebben. Inclusief keuken, garage en dakterras. Ik zou zelf kunnen koken, maar laat me door de eigenaresse een restaurant aanpraten waar je verse vis uit het meer kunt eten. Na het eten zijn de wolken wat opgetrokken. Zal dan morgen eindelijk de zon weer eens schijnen?

1. Trudeke:
    2 september 2018
    Jammer van het uitzicht, maar er blijft genoeg moois over. Hier is het weer al een tijd goed (vrijdag ik de duinen stralende zon), maar morgen wordt het minder.
  2. Yumi:
    2 september 2018
    Volgens mij heb je een prachtige route gereden met gelukkig niet al teveel regen. Wat een luxe, een heel huis voor jou alleen! Dan hoop ik dat je lekker in alle rust kunt bijkomen van deze dag en heerlijk zal slapen. Gisteren had ik het vrijgezellenfeestje van Josette die over 2 weken gaat trouwen. Ik heb gisteren in een oude Kever gereden, we hadden een Kever rally. Erg leuk!
  3. Hannah:
    3 september 2018
    Leuk, een kever-rally! Wil je Josette over 2 weken van me feliciteren?