dag 26: Paralengho sul Garda - Riva del Garda 65 km

4 september 2018 - Riva del Garda, Italië

Oeps, daar had ik even geen rekening mee gehouden: tunnels. Ik ben van de fietsroute naar Venetie afgeweken voor mijn ommetje naar Molveno. Ik dacht makkelijk de autoweg langs het Gardameer te kunnen volgen, maar had dus niet door dat je dan nog al wat tunnels tegenkomt. Dapper fiets ik er doorheen met op mijn hoofd mijn helm en mijn koplamp. Het gaat eigenlijk best, ik ben gelukkig niet de enige fietser en de auto's houden goed rekening met me. Het scheelt ook dat er geen vrachtwagens over deze weg mogen. Maar het is wel spannend en daarmee vermoeiend.

Riva del GardaNa ruim 60 km over deze autoweg kom ik aan in Riva del Garda, dat verrassend leuk blijkt te zijn. Ik vind ook nog een leuk klein campinkje. Als ik zit te eten zie ik een veerboot aanmeren en ineens heb ik door hoe je je als fietser het best langs het Gardameer kunt verplaatsen. Dat ga ik mooi op de terugweg doen!

1. Job:
    4 september 2018
    Leuk om je verhalen te lezen!
  2. Hans Vos:
    Beste mevrouw Wielenga,
    ik zag uw verslag op Reislogger.nl (de meest recente verslagen krijgen wat extra aandacht op deze site). Wat betreft het Gardameer is er net een speciale route voor fietsers, buiten de autotunnels om, geopend van Limone naar Riva del Garda (het noordwestelijke stuk met de steilste rotsen en de meeste tunnels). Zie ook
    misschien wat voor de terugweg? Hoewel een stukje met de boot natuurlijk ook niet gek is... ;). Goede reis verder!
  3. Marianne:
    4 september 2018
    hoi Hannah, wat een fantastische verhaal van je tocht. Super om te lezen. Je bent een kraan en een supergenieter. En dan komt het lopen ook nog ....
  4. Floor:
    4 september 2018
    Dat fietspad van het filmpje ziet er prachtig uit! Gaan we volgende week doen!
  5. Douwe:
    5 september 2018
    Zo, neem jij een fiets mee, Floor?
  6. Anna:
    hi!
    Wat een leuke verhalen :). Super dat het zo goed gaat. Ik heb het linkje al opgenomen in de powerpoint voor volgende week donderdag tijdens de pdg les. Inmiddels heb ik al aardig wat mailcontact met verschillende studenten van het PDG. Loopt allemaal prima. Lig je nu op schema of juist voor of achter? of was er helemaal geen schema?

Veel plezier! Ik ga weer door met intakeportfolio's lezen... dit was een welkome maar iets te lange afleiding...
  7. Floor:
    5 september 2018
    Neem geen fiets mee, Douwe, maar ik huur er 1 in Verona. Dat kan! En nu maar afwachten of ik Hannah nog kan bijhouden....al denk ik dat ze na die hardloopwedstrijd en geen strakke planning meer, heel relaxed is. Vandaag hopelijk on Molveno en dan heb je 2 rustdagen. Geniet ervan!
  8. Chrisma:
    5 september 2018
    wat maak je ontzettend veel mee Hannah. Geweldig. Heel veel mooie plaatjes. Op naar nog meer mooie plekken en plaatjes.